2019. november 25., hétfő

Hétfő


Hétfő:
Izgulva érkezem meg hétfő reggel az iskolába. Nem ismerek senkit, de az email listán láttam, hogy magyar származású, illetve magyar csoporttársunk is lesz. Az izgalmam itt is szertefoszlik, mivel tanárunk közvetlen, jól érthetően beszél angolul és az újdonsült csoporttársak is nagyon kedvesek. 1 spanyol, 1 görög, 1 török, 5 román, 2 holland kolléganő és 2 török kolléga van a csoportban, de a magyar hölgy még nem érkezett meg. Senki nem tud semmit róla, hogy miért késik, viszont már nagyon várjuk. A román hölgyek egyikéről kiderül, hogy romániai magyar tanítónő, s egy másik fiatal román kolléganő is szívesen beszél felmenői és nyitottsága miatt magyarul. Jó érzés, hogy néha tudunk velünk az anyanyelvünkön is beszélgetni, csoportmunkát végezni. Végül megérkezik a magyar hölgy is, kiderül, hogy ő vonattal jött, de problémája akadt a közlekedéssel.   
Az is hamar kiderül, hogy eléggé különböző szinten vannak a csoporttagok angolból. Vannak angol nyelvtanárok is, ugyanakkor azok, akik kevésbé beszélnek angolul egy helyről többedmagukkal érkeztek, így van állandó segítségük. A tanárunk végtelen empátiával és jó szervezőkészséggel rendelkezik. Így mindig úgy sikerül minket a hét folyamán csoportba osztania, hogy senki se érezze magát nyelvtudása miatt kellemetlenül. A csoporttársak is toleránsak egymás iránt, ahogy ezt a spanyol hölgy is méltatta az utolsó együtt töltött, kirándulós napon. Vidámság, nyitottság, jó együttműködés, sok nevetés jellemzi a csoportot a kezdetektől fogva. Igazán szerencsésnek mondhatom magam, hogy ide kerültem.
A kurzusunk címe „The 4 C-s”. Kommunikáció, Kollaboráció, Kreativitás és Kritikus gondolkodás angol mozaikszavaiból. (Magyarul így akár nevezhetnénk 4 K-nak is). Az alapkészségeket elsajátítására épül, a 21. század tanulási képességeit szeretné szintetizálni tanulóközpontú módszerekkel.
Az első nap a definíciókkal és a 21. századi tanulási képességekkel ismerkedünk meg. Saját országáról és iskolájáról a görög kolléganő tart előadást, akinek az iskolájába migráns gyermekek is tanulnak, és hasonló problémákkal küzdenek a pedagógusok a túlzott mobiltelefon használat és játékfüggőségek terén a gyerekek érintettsége kapcsán, mint török és magyar kollégáik. Ezután a két egy iskolából érkezett romániai fiatal kolléganő tart az ottani örömökről, hagyományokról és nehézségekről prezentációt.






Délután a görög kolléganővel vesszük nyakunkba a várost. Első találkozásunk ekkor történik a Dómmal. Végül felfedezzük a Dóm körüli utcákat, nézegetjük az éttermeket, boltokat. Nem csak a bőrdíszmű boltok különlegesek számunkra, hanem a helyi papír és fa termékeket forgalmazó apróbb művészeti boltok is. Rájövünk arra, hogy a város milyen sokszínű. Minden utca más, itt is ott is egy-egy apró terecskébe torkollik az út. Minden napszakban különbözik az egyes utcák kinézete és hangulata is. Az emberek barátságosak, nyitottak, sokfélék. A Dóm körül több a turista, kevesebb a helybeli.
November van, korán sötétedik, vannak olyanok múzeumok, amik korán zárnak. Viszont így minden este gyönyörködhetünk a város esti kivilágításában. Illetve hiába, hogy még nincs Advent első vasárnapja sem, de a legtöbb helyen már kigyulladtak az utcákban a karácsonyi fények.